FIRMA

Jak stworzyć zapadające w pamięć logo?

Jak stworzyć zapadające w pamięć logo

Logo to dziś podstawowy element prowadzenia własnej działalności.

Wiele osób nie przykłada jednak do niego większej wagi, bo nie uważają, żeby w jakikolwiek sposób wpływało ono na ich zarobki albo jakość pracy.

Logo może jednak pomóc nam przyciągnąć do siebie klienta i zapaść mu w pamięć.

Dobrze przygotowana grafika będzie tym, co wyróżnia nas na tle innych i sprawia wrażenie bardziej profesjonalnej firmy.

Jak stworzyć zapadające w pamięć logo

1. Wykorzystaj grafiki kojarzące się z twoją działalnością

Zanim zaczniesz projektowanie, zastanów się, z jakimi czynnościami albo przedmiotami kojarzy się twoja działalność.

Jeśli decydujesz się na salon fryzjerski, mogą to być nożyczki albo suszarka.

A jeśli prowadzisz biuro rachunkowe, na pewno będą to liczby albo kalkulator.

W pierwszej kolejności odrzuć te elementy, które są skomplikowane albo za mało charakterystyczne, żeby je uprościć.

Potem wybierz rzeczy, które pasują do twojej wizji i jednoznacznie wskazują na to, czym się zajmujesz.

Może to być coś humorystycznego albo klasycznego, ważne jest jednak, żeby grafika była maksymalnie prosta, ale bardzo wymowna.

2. Logo powinno być w miarę proste

Grafika, którą umieścisz w swoim logo, powinna być prosta i wymowna.

Chodzi w pierwszej kolejności o to, żeby łatwo zapadała w pamięć.

Dlatego lepiej odpuść sobie nazwę firmy w logo.

Bo jest to bardzo popularny wybór, a do tego każda litera będzie osobnym znakiem, który będzie musiał zapamiętać twój klient.

Jeden obrazek, najlepiej w postaci prostej do odwzorowania ikony.

To tylko jeden element do zapamiętania, do tego prosty i charakterystyczny.

Dla naszego umysłu to mniejsze wyzwanie.

A do tego od razu może kojarzyć nam się z miejscem, w którym wisi, na przykład na drzwiach naszego lokalu.

3. Działaj na skojarzeniach klienta

Logo ma być w pierwszej kolejności skierowane do klienta, powinno więc działać na jego skojarzeniach.

Nie wybieraj więc specyficznych maszyn, które Tobie wydają się proste do zidentyfikowania.

Ponieważ osobie, która nie zna się na twoim biznesie, niczego nie powiedzą.

Im prostsze skojarzenie i łatwiejsza do zidentyfikowania grafika, tym lepiej.

Chcemy, żeby nasz klient przypomniał sobie o nas, kiedy będzie nas potrzebował, czyli kiedy będzie miał jakiś problem.

W takich warunkach często ciężko nam się skupić.

A proste symbole i skojarzenia pojawiają nam się w głowie w pierwszej kolejności, co działa na naszą korzyść.

Dlaczego logo jest ważnym elementem działalności?

Kiedy zakładamy firmę, musimy pomyśleć o symbolu albo grafice, które klienci będą z nami kojarzyć.

Mają nas one wyróżnić na tle innych, podobnych firm, które działają w naszej okolicy oraz zapadać w pamięć.

Powinniśmy przemyśleć dokładnie to, jak nasze logo powinno wyglądać.

Tak, żeby jednoznacznie kojarzyło się z profilem i klasyfikacją działalności.

I żeby trafiało do każdego, bez względu na to, jak dużo wie o naszej branży.

Zapadasz w pamięć klientowi

Logo w postaci małej i prostej grafiki zapada w pamięć szybciej, niż nazwa.

Na pewno większość z nas pamięta w pierwszej kolejności charakterystyczne maskotki firmy albo proste loga, niż nazwy i sposób ich zapisania.

Kiedy nasze logo nawiązuje bezpośrednio do naszej działalności, klient nie tylko nas zapamiętuje, ale wie też, kiedy powinien się do nas zwrócić.

Dlatego naszym logo nie powinna być nazwa.

Nie budzi absolutnie żadnych skojarzeń, a jeśli nie brzmi jak coś znajomego, to od razu wypada nam z głowy.

I przy dobrych wiatrach zapamiętujemy pierwsze dwie litery, które nie wystarczą nawet do wygooglowania firmy.

Budujesz swoją własną markę

Logo to pierwszy krok do stania się rozpoznawalną firmą.

Bez niego nie zapadamy w pamięć, a więc nie istniejemy w świadomości klientów.

To bardzo ważne, ponieważ osoba, która o nas pamięta, zawsze może polecić nas swoim znajomym, nawet jeśli sama niczego u nas nie zamawiała.

Poczucie, że jesteś marką, a nie tylko kolejnym osiedlowym sklepem, do którego idzie się, bo jest najbliżej, to taktyka, na której zarabiają cała masa przedsiębiorstw.

Myśl o swojej firmie jak o kolejnym graczu na rynki, a logo pozwoli Ci faktycznie się nim stać.

Nie zakładaj, że to tylko miejsce twojej pracy, to też dzieło twojego życia.

Wyróżniasz się na tle konkurencji

Rozejrzyj się po swojej okolicy i policz, ile podobnych przedsiębiorstw działa w twoim regionie.

Zapewne będzie to całkiem spora liczba, szczególnie jeśli wykonujesz specyficzną działalność i potrzebujesz lokalu o konkretnych parametrach.

Twoim zadaniem jest wyróżnić się na ich tle, a logo to doskonała okazja, żeby Ci się to udało. Pomyśl, czego brakuje w tłumie.

Może to jaskrawe kolory, może prosta grafika albo konkretny oczywisty przedmiot kojarzący się z twoją działalnością.

Jeśli działasz lokalnie, skup się na tym, czego nie widać, żebyś mógł zdecydować, jakie elementy najmocniej przyciągną do Ciebie uwagę.